Kontakt os

Kontakt os...

Såfremt du har spørgsmål til din ordre eller et produkt, så skal du ikke tøve med at kontakte os.

Enten ved at skrive en e-mail til info@fjordbutikken.dk. Vi svarer indenfor 1-2 dage.

Eller ved at ringe til os på telefon: 3023 9600. Vi kan selvfølgelig være optaget på telefonen, men så ringer vi hurtigt tilbage og inden for 2-3 timer. 

Telefontider:

  • Mandag - fredag: 10:00 - 17:00
  • Lørdag - søndag: Lukket

 

EAN indkøb:

Som EAN indkøber fra det offentlige kan du afgive din bestilling på e-mail eller telefon. Ring til os på telefon 3023 9600 eller skriv til info@FjordButikken.dk med oplysning om det antal og de produkter du ønsker.

  • EAN nummer
  • Dit Navn og telefonnummer
  • Institutionens Navn og Adresse
  • Hvis du ønsker det, kan vi tilføje et referencenummer eller anden tekst.

Automatisk fakturering via virk.dk.

 

Norge, Sverige eller andre lande:

FjordButikken sender IKKE varer til Norge, Sverige eller andre lande.

Norway, Sveden and other contries: FjordButikken has stopped all shipping to contries outside Denmark.

 

Historien om Fjordbutikken.

Under navnet Nordjysk Shopping Service startede vi i 1992 vores forretning med levering af rengøringsmidler fra førende danske grossister direkte til private med et koncept som mindede lidt om datidens postordresalg. Tiden gik og i 2006 var nye og banebrydende handelsplatforme kommet til, det som vi i dag kalder webshops. Vi traf den dengang meget store beslutning og etablerede webshoppen FjordButikken.dk. I 2006 var der ingen søgemaskiner, så for at fortælle, at vi faktisk var en butik hvori man kunne købe varer, fandt vi det smart at kalde vores webshop noget med "butik", det blev til Fjordbutikken. I 2008 føjede vi så vores første fysiske butik til vores aktiviteter, men da vi i 2017 valgte at skifte Hobro ud med Aarhus lukkede vi vores fysiske butik, og siden har vi fokuseret på til stadighed at udvikle webshoppen. Mange af vores produkter er økologiske, men selv er vi ikke fanatiske. Vi er miljøbevidste og både i forhold til vores sortiment og vores daglige forbrug spiller bæredygtighed en stor rolle. Hovedparten af vores produkter er fremstillet i Danmark eller vores nabolande, så miljøbelastningen fra transporten begrænses, det betyder ikke, at vi ikke køber varer som er fremstillet i Asien for det kan man ikke undgå, men vi kan og stiller krav til bæredygtighed, så vores miljøaftryk begrænses. Alle vores hudpleje produkter er fremstillet i Danmark, hovedparten af vores brugskunst er designet i Danmark og en del er også produceret her, endelig er de fleste vaske- og rengøringsmidler fremstillet i Tyskland af primært tyske råvarer med de mest omfattende certifikater for økologi. 

 

Fjordbutikken arbejder med bæredygtighed.

Fjordbutikken har som mål at levere bæredygtige produkter inden for vores tre forretningsområder, hudpleje, brugskunst og produkter for rengøring, men hvad dækker begrebet bæredygtighed over. Vi skal passe på den jord, som vil lever på, ressourcerne er begrænsede, forbruget er højt og det samme er forureningen. Vi taler på den ene side om klimaforandringer og usædvanligt vejr, men kun de færreste af os ønsker radikalt at ændre vores livsstil, men der er kommet en meget stor bevidsthed om, at noget må der gøres. I dag taler vi alle om- og er optaget af kildesortering af affald, genbrugstanken vinder frem, vi reducerer madspild og så køber vi produkter, som er lokalt fremstillet dansk og gerne fra vores egen egn og endelig skal fabrikanten forholde sig til miljømæssig bæredygtighed. Svanemærket og EU-blomsten er gode mærkningsordninger med stor slagkraft og værdi, men produkter uden disse mærker kan let være nøjagtige lige så bæredygtige. Desværre betyder økonomi meget i forhold til hvilke produkter, som har de attraktive mærker. Små lokale producenter skal betale en meget høj pris for denne mærkningsordning, derfor ser vi i praksis ofte mærkerne hos de store koncerner COOP, Salling Group, Rema m.fl. Mindre mærker må ty til andre måder at beskrive bæredygtighed. På etiketterne står der f.eks. fremstillet i Danmark, økologiske ingredienser, lokale råvarer, uden paraben, uden petrokemi, uden unødige tilsætningsstoffer hvilket alt sammen fortæller, at man har tænkt bæredygtighed ind i produktet, men også at man ikke er stor nok til de fine mærker.

 

FjordButikkens top 10 tiltag for bæredygtighed.

1/ Når vi søger og finder nye danske producenter, så leder vi efter dem som har bæredygtighed som en kerneværdi og produkter som er unikke inden for deres specielle område. Vi stiller ikke krav til mærkningsordning og derved risikere at udelukke de mindste og lokale. Vi er fokuseret på det mindset producenten har i forhold til bæredygtighed, økologi, dyrevelfærd og så kikker vi efter om produkterne er uden paraben, uden petrokemi og uden unødige tilsætningsstoffer.

2/ Vi køber pallevis af nye papkasser. Vi køber dansk pap og vores leverandør er i dag den største aftager af brugt pap indsamlet i Danmark. Det indsamlede pap bliver forarbejdet til nyt pap og papkasser og vores papleverandør har en stærk kvalitets- og bæredyghedsprofil hvor de opfylder en lang række internationale standard og regler, som er nødvendige for deres certificering.

3/ Vores tyske leverandør af økologiske vaskemidler og rengøringsmidler Ulrich natürlich kan foruden almindelige typisk 1 liters flasker, som godt nok er fremstillet af genbrugsplast også levere refill dunke med et indhold på 5, 10 og for nogle produkters vedkommende 25 liter. Ved at tilbyde refill dunke, så har du mulighed for selv, at bidrage til øget bæredygtighed, spare emballage, transport og ikke mindst penge.

4/ I Tyskland er der etableret retur-emballageordning, så de store 25 liters dunke kan returneres til Ulrich natürlich for genfyldning og gensalg, altså refill af refilldunke. Fjordbutikken arbejder sammen med den danske importør for at udvikle dette koncept i Danmark. I skrivende stund har vi påbegyndt indsamlingen fra vores faste store kunder, men ordningen har endnu ikke fået den store udbredelse.  

5/ De nye papkasser, vi køber ved vores certificerede leverandør, har alle foldelinjer så kasserne kan skæres ned til den halve højde. Vi skærer altid papkasserne ned, så de passer til indholdet, derved sparer vi pakkefyld, vægt, tape og endelig så giver det ikke mening at pakke luft ind.  

6/ Vi genbruger så mange papkasser som muligt, så de papkasser vi modtager fra vores leverandører bliver sendt til vores kunder, såfremt de ellers er rene og i en fornuftig kvalitet. Et ekstra stykke tape vil i nogle tilfælde give papkassen et nyt liv. Det betyder, at der på papkassen godt kan sidde en rest af et klistermærke eller der kan være tryk noget på pappet. 

7/ Det pakkefyld, som beskytter dine varer i papkasserne, kan meget let komme fra en anden pakke, som vi har modtaget. Du vil opleve, at pakker kan indeholde nyt pakkefyld, blandet rent men brugt pakkefyld og i nogle tilfælde er pakken fyldt op med karduspapir, luftboblefyld og hvad vi ellers modtager. Når vi selv køber nyt pakkefyld, så vælger vi Biopakkefyld eller tilsvarende.

8/ Vi bruger en god kraftig brun indpakningstape når vi lukker vores pakker. Ved at vælge en god kvalitet, så behøver vi ikke, at kører tape både den ene og den anden vej rundt om pakken, det er i vores øjne et unødvendigt spild af ressourcer.

9/ Vi har sat os for at spare på elektriciteten. Vi bruger kun LED belysning, vi har ingen computer-servere som knurrer hele døgnet, vi bruger kun laptop PC'ere og vores printere bliver kun tændt når de skal bruges ellers er de slukket på kontakten.  

10/ Vi forsøger efter bedste evne at reducere vores papirforbrug. Vi er kommet så langt, at vi ikke har ét eneste ringbind stående med regnskabsbilag, og vi har ikke én eneste mappe stående med udprint fra nettet. Selvfølgelig modtager vi papir, men når det er læst og behandlet, så samler vi der og fylder det i papircontaineren til genbrug.